Sådan vender du underskud til overskud

Og bliver en mere rolig mor


Kender du det, at lunten bare bliver ultra kort, hvis du er træt og energiforladt? Måske ved du, at du har sovet dårligt, også er der jo klarhed over, hvorfor din responstid er et nanosekund og ofte ender i en eksplosion.



Og måske gør du noget ved det.

Ikk´?

Du ved; #tidligereiseng. #Slukskærmen #8timer


gif


Nej?

Okay vi lader den ligge.


Det kan også være svært - især hvis du har små børn. Fair nok 😉


Har du overvejet om, der var noget andet du mangler end blot bare søvn?

Eller sagt med andre ord om, om der er noget andet, der dræner din energi og stjæler dit overskud? For det er ikke for sjov, der er lavet en Snickers reklame med sloganet You are not you, when you´re hungry.


Nej, det er ikke betalt reklame.

Og nej du skal ikke spise dig mæt i chokolade.



Men de har en pointe.





Der er nemlig MANGE flere ting end blot søvnunderskud, der kan gøre dig til et frådende monster over bagateller.

Je ergr dog lige nødt til at vende tilbage til det, der med søvnen - og nu har du jo taget ørebøfferne af, fordi jeg flashede lidt chokolade, så mens jeg har din opmærksomhed, skal du lige have dette vigtige budskab:

DU MÅ IKKE UNDERKENDE VIGTIGHEDEN AF SØVN!!! Jeg siger det lige igen med en anden farve. DU MÅ IKKE UNDERKENDE VIGTIGHEDEN AF SØVN!!!. Du kan afværge seriøst mange konflikter alene ved at gå ½ time tidligere i seng.


There I said it. Don´t fight it 😘 ☝️ HUSK så i øvrigt at selv om du skulle opleve at være mere træt, når du sover lidt mere, er det altså ikke ensbetydende med, at det ikke virker.

Det er blot din krop, der endelig får lov at slappe af, og det tager lidt tid før, den vender sig til det.

Okay - nu siger jeg ikke mere om søvn. Promise.


Som sagt er der til gengæld meget andet end blot mangel på søvn, der kan stjæle dit overskud. Jeg har samlet 22 😳

(ja tak jeg blev også selv lidt overvældet over hvor mange, der var, da jeg først gik i gang med listen) på nedenstående oversigt.



Får at dulme dit temperament og forøge din responstid fra et nanosekund til måske 5-10 sekunder.

Åhh jeg kan høre dig sige; øhh Susan hvad kan jeg stille op med det? Om jeg reagerer efter et nanosekund eller efter 5 sekunder gør vel ingen forskel?


Men det gør det!

For når du reagerer ultra hurtigt kommer din respons fra din urhjerne, som lige i det sekund ikke kan skelne i mellem om du er blevet angrebet af en sabeltiger eller om du står overfor et barn, der for tusinde gang ikke reagerer på dit KOM NU, vi skal gå.


Derfor kommer du til at råbe af dine lungers fulde kraft i håb om, at sabeltigeren bliver skræmt af dit brøl og render sin vej...nåh nej, at du langt om længe trænger igennem til din 5 årige.

Hvilket du så måske har følelsen af, at du gør, men du føler dig samtidig som en shitty mor, fordi du nu igen igen har mistet besindelsen.


Får du 5 -10 sekunder mere til din rådighed, når den tanke, der rumsterer rundt i din hjerne at finde frem til din rationelle hjerne.

Altså den del af din hjerne, som godt ved, hvordan du skal håndtere situationen på en måde, som er langt mere behagelig, kærlig og støttende for både mor og barn - og til syvende og sidst nok også den måde, du foretrækker at være mor på.


Så siger du JA TAK til 5-10 sekunder mere responstid - siger du JA TAK til selv at vælge din respons.



OPGAVEN

Find dine energirøvere, vend underskud til overskud og forøg din responstid.


1. Løb alle 22 punkter igennem og vurdér,

hvilke kunne være dine energirøvere?



2. Når du har fundet dem,

skal du kan rangere dem i en prioriteret rækkefølge med den største energirøver øverst og den mindste nederst.


Du skal ikke tage dem med, som ikke er relevante for dig.



3. Når du har gjort dette, skal du for hvert eneste områder, stille dig selv følgende 3-5 spørgsmål:





De punkter, hvor du skønner at det er muligt at ændre noget ændrer du - med så små skridt som det er muligt, det der skal ændres.

Sæt ikke barren for højt. tag ikke større skridt end du kan. Du når ikke et urealistisk og for ambitiøst mål, så ender det blot i bunken med gode intentioner og det batter ikke rigtig noget i den her sammenhæng.

Sidste del af opgaven: Observér effekten på dit humør og dit overskud.


Jeg ønsker dig god fornøjelse med opgaven.


 

Én ting er at få øje på hvor man er i underskud,

en anden er at have fantasi og idéer nok til at vende skuden. Hvis du sidder fast i underskudssuppedasen, har jeg mange års erfaring i,

hvordan du kan arbejde med alle disse 22 områder. Og der er ikke noget, jeg hellere vil end at øse ud af disse erfaringer.

Derfor giver jeg dig gerne mine bedste råd til,


hvordan du får vendt dit underskud til overskud

uanset hvilke af de 22 områder, du halter på.

Få 30 minutters intensiv sparring om

hvordan du kan få mere overskud

- og derved øge din responstid og skælde mindre ud


for


KUN kr. 495,-






30 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle